Millised on õpetaja elukutsest tulenevad tervisemured?

Tööfüsioterapeudid on kursis elukutsest tulenevate tervisemuredega. Õpetajatelgi võivad esineda oma töö spetsiifikast tingitud mured: sundasend, luu-lihaskonna vaevused jm, millest tekivad tervisehädad. Nõu annab tööfüsioterapeut Leila Illisson.

Terapeudi poole pöörduvaid õpetajaid vaevavad põhiliselt kaela-õlavöötme pingetest tulenevad tervisehädad. „Töö spetsiifikast lähtuvalt on see kahjuks tavapärane probleem,“ ütleb Ilisson.

Kaela-õlavöötme probleemide põhjuseid võib olla palju, näiteks liiga pikalt ühes asendis viibimine, kaela painutus koos sissepööratud ja tõstetud õlgadega. Sageli ei tule õpetajad selle peale, et närvivalu kätes võib olla tingitud kaelast. Õlavöötme pingetest võivad tekkida ka pingepeavalud, mille algpõhjus on psüühiline pinge.

Õpetajatel võivad tekkida alaseljaprobleemid toolil ebamugavalt istumisest, kui nad ei saa selga toetada, istuvad ebamääraselt, keharaskus on rohkem ühel küljel, et näha paremini kogu klassi. See tekitab ühes kehapooles üle-, teises alapinget ja seda asendit tuleks muuta. Pikalt seismine ühesuguses asendis koormab liigselt alaselga, mis võib samuti tekitada alaseljavalu. Üks stampprobleeme on pinges rinnalihased, mis on ka istumise ja kirjutamisega seotud. Selle vastu aitavad hästi õlavöödet mobiliseerivad harjutused, nagu näiteks teemandiharjutus.

Massaaž ja venitused

Ka massaažidest on abi. Väga edukalt saab endale teha massaaži tennisepalliga, kui panna pall selja ja seina vahele ja masseerida selga – see on väga hea meetod õlavöötmepinge leevendamiseks. On teraapiarulle, millega saab ennast masseerida, heites selili rullile ja rullides õlavöötme lihaskonda. Peavalude puhul aitavad samuti massaažid, jõuharjutused, venitused.

Iga päev tuleb teha venitusharjutusi kaelale, nagu ühelt ja teiselt poolt üle õla vaatamine, peapainutused paremale ja vasemale. Kõige paremaid tulemus lihaskorseti treenimisel annavad jõuharjutused: näiteks kummilindiga jõuharjutused kätele. Internetist leiab kummilindiga harjutusi õlavöötme tugevdamiseks. Kummilinte on saada sporditarvete kauplustest ning neid on eri raskusastmega. Igaüks saab valida endale sobiva raskusastmega (värvusega) lindi.

Loe täispikka artikklit Õpetjate lehest

 

Errit Kuldkepp

Turundusspetsialist

SA Pärnu Haigla

Ristiku tn 1, Pärnu 80010

Tel. 4473 122

www.ph.ee

Pärnu Haigla Taastusravi- ja heaolukeskuse Facebook ja Instagram

Pärnu Haigla Perekooli Facebook

Millised Taastusravi-ja heaolukeskuse teenused teile meeldivad?

Treeningud saalis
Jõusaal
Basseini treeningud

Kontakt

SA Pärnu Haigla
ph[at]ph.ee
Infotelefon 447 3301
Registratuur tel 447 3300
Erakorraline vastuvõtt tel 447 3393
Plaaniline vastuvõtt tel 447 3398