Pärnu Haigla selgitab välja, mis patsiente tegelikult huvitab

Pärnu Haiga liitus rahvusvahelise võrgustikuga „What matters to you?“ ning korraldab esmakordselt Eestis 6. juunil Patsiendipäeva, mille käigus koguvad haigla töötajad tagasisidet patsientidelt, et muuta haiglas viibimine neile mugavamaks ja meeldivamaks.  

„Selle asemel, et küsida patsientidelt „Mis sul viga on?“, küsime neilt „Mis on sinu jaoks tähtis?“ – see annab patsiendile võimaluse öelda, mis ta tahab, et oleks teisiti. Lisaks aitab avatud suhtlus kaasa põhjalike ja inimese jaoks ka selgemate raviplaanide koostamisel,“ selgitas Pärnu Haigla kvaliteedijuht Teele Orgse.   

Ta lisas, et reeglina vajavad inimesed väikeseid muudatusi. „Olgu selleks protseduuri ajaks kardina sulgemine kahe voodi vahel või võimalus visata pilk peeglisse enne operatsiooni. Need on väga lihtsad ja inimlikud soovid.“  

Patsiendipäeva käigus kogutud tagasiside võimaldab haiglal edaspidi teha parendusi teenuse kvaliteedis.  Tagasiside kogumises osalevad kõik Pärnu Haigla töötajad.  

Tervishoiuteenuse kvaliteedi ekspertkomisjoni 2018. aastal menetletud 45 kaebusest kuue puhul tuvastati raviviga, mis tulenes ainult suhtlemisest ja töökorraldusest. „Nii nagu ootab inimene täna poes või kohvikus, et temaga ollakse viisakas ja lugupidav, ootab ta seda ka haiglas olles,“ ütles Orgse.  

Patsiendipäeva tähistamine 6. juunil sai alguse 2014. aastal Norras. Tänaseks on sellest saanud globaalne tervishoiuasutuste liikumine, tänavu korraldatakse päeva üle 800 tervishoiuorganisatsioonis üle terve maailma. Lisaks Eestile tähistavad Patsiendipäeva tänavu esmakordselt ka Keenia, Saksamaa, LAV, Pakistan, Argentina, Peruu ja Šveits.

  

Lea Kalda
klienditeeninduse juht

Kas külastate näituseid Pärnu Haiglas?

Jah, regulaarselt
Ei, kahjuks mitte

Kontakt

SA Pärnu Haigla
ph[at]ph.ee
Infotelefon 447 3301
Registratuur tel 447 3300
Erakorraline vastuvõtt tel 447 3393
Plaaniline vastuvõtt tel 447 3398