Vanema inimese tervist aitab hoida võimlemine

Andris Tammela, 25. 11. 2012, Pärnu Postimees

 

Aastate kogunedes võivad hakata kimbutama seljahädad, millest sagedasemad on venitused ja lülivaheketta või selgroolülide kahjustused. Vaevusi annab aga leevendada või isegi ennetada lihtsa koduse võimlemise ja igapäevase liikumisega.

Pärnu haigla füsioterapeudi Egle Hansoni selgituse järgi tuleneb suur osa vanemaealiste tervisehädasid vähesest liikumisest ja rohkest istumisest. “Inimene istub palju ja liigub vähe,” märkis ta. “Lülisambale ettenähtud liikuvust ei kasutata igapäevatoimingute juures küllaldaselt, mistõttu lihasnõrkuse ja lülisamba jäigastumise tõttu on kerged tulema lülidevahelised liigesehädad ja diskiprobleemid. Nõrga korsetilihaskonna puhul on liigestel suurem stress ja sealt on traumadki kergemad juhtuma.”

Kuigi enamasti on tegu kesk- ja vanemaealiste inimeste probleemidega, satub Hansoni kinnitusel füsioterapeudi juurde üha nooremaid abivajajaid, kes samuti vähe liiguvad.

“Seljahädad on üks peamisi probleeme, mida inimene on suuremalt jaolt võimeline aga ise ennetama,” teadis Hanson. “Üle 50aastasi vaevavad seljahädad kõige enam, kuid minu juurde satub ka rühihädadega noori. Neilgi on põhjuseks vähene liikumine, halb rüht ja/või ergonoomika. Näiteks ehitusel rasket füüsilist tööd tegeval inimesel pole selja ülekoormamiseks palju vaja, kui selga toetavad kerelihased on treenimata.”

Et kõikvõimalikke tervisehädasid vältida, tuleb teha regulaarselt lülisamba liikuvust hoidvaid ja lihaseid tugevdavaid harjutusi.

Hanson andis Pärnu Postimehe lugejatele rea harjutusi, mis parandavad lülisamba liikuvust ja suurendavad kõigi kerelihaste jõudlust. “Mõte on, et lihaskorsett saaks võimalikult tugevaks, toetamaks lülisammast igal sammul,” selgitas füsioterapeut.

Täispikk artikkel on saadaval www.parnupostimees.ee

Kas külastate näituseid Pärnu Haiglas?

Jah, regulaarselt
Ei, kahjuks mitte

Kontakt

SA Pärnu Haigla
ph[at]ph.ee
Infotelefon 447 3301
Registratuur tel 447 3300
Erakorraline vastuvõtt tel 447 3393
Plaaniline vastuvõtt tel 447 3398