18. juuni 2025
"Kes on hea patsient?" - Patsiendipäeva tagasiside Pärnu Haiglas

Seekordse Patsiendipäeva puhul toimus Pärnu Haigla Patsientide nõukoja liikmete eestvedamisel vestlusring tervishoiuteenuse osutajaga, teemaks "Kes on hea patsient?".
Enne kohtumist käisid nõukoja liikmed Haiglas ringi ning uurisid patsientidelt, mida nemad ise saaksid teha selleks, et patsiendikogemus oleks positiivne.
Patsiendid tõid välja, et on palju, mida nad ise saaksid muuta ning nõustusid, et digimaailm, võimaldab ühelt poolt patsiendil ise oma muredele lahendusi otsida internetist, teiselt poolt aga piirab niigi vähest aega, mis on ette nähtud arsti vestluseks patsiendiga.
Vestlusringis arutatud teemadeks oli:
- kontakti loomine patsiendiga;
- kollegiaalsus ja kriitika kolleegi suhtes;
- viisakus ja ebaviisakas patsient;
- määratud ravimid ja nende kasutamine;
- patsient või klient (kas klient on kuningas?);
- ettevalmistus visiidiks;
mis on see tegur, mis kõige rohkem häirib?
Arutluse käigus jõudsime punktideni, mida iga patsient ise saaks teha, et patsiendikogemus oleks võimalikult positiivne:
- Enne visiiti vaata üle, milliseid ravimeid tarvitad
(märgi üles ravimite nimed ja see, kuidas neid tarvitad- ära unusta ka käsimüügiravimeid) - Mõtle läbi küsimused, millele soovid kindlasti vastuse saada
(läbimõeldud vestlus hoiab kokku aega) - Visiidile tulles ole viisakas ja positiivselt meelestatud
(suhtlemine on alati kahepoolne, anna endast parim, et see oleks meeldiv) - Kuula tervishoiutöötajat ja järgi raviplaani
(kui mõni ravim ei sobi, võta ühendust retsepti kirjutajaga ja palu ravim vahetada- ära jäta ravimit võtmata) - Ole aus. Teavita arsti, kui oled tegelikult jätnud ravimid võtmata või muutnud omaalgatuslikult raviskeemi.
(ainult nii saad parima võimaliku ravi)
